Особливості вибору відновлених вантажних шин

З проблемою заміни шин рано чи пізно стикається кожен автомобіліст. Це стосується як водіїв легкових автомобілів так і різноманітного вантажного транспорту. Але не кожен водій розуміє, що таке «відновлені шини». В першу чергу це стосується власників легкових автомобілів, оскільки для них часто не доцільно відновлювати шини через їх малого запасу міцності. А ось для власників вантажного транспорту, особливо якщо йдуть мова про цілих компаніях з великим автомобільним парком, цей метод як і раніше залишається актуальним. У нас в країні це явище отримало широке поширення відносно недавно, та спочатку сприймалося з деякою недовірою. Але на заході з ним знайомі вже давно і використовують як і раніше дуже активно.

Відновлення автомобільних шин – це одне з найпоширеніших рішень придатних щоб продовжити термін служби покришок. У загальних рисах, відновлення це просто наварювання нового протектора на каркас шини замість старого. Авжеж, цей метод має свої недоліки так переваги. Відразу треба відзначити, що відновленню підлягає тільки верхній шар протектора. Шини з дуже зношеними боковинами як правило не придатні для такого відновлення.

В результаті відновлення змінюється тільки малюнок протектора, але при цьому не змінюється брекер, каркас і інші силові елементи шини. Іншими словами – це просто косметичний ремонт покришки і ідентичні протектори можуть бути наварені на будь-які шини від якого завгодно виробника. Не можна гарантувати збігу отриманих характеристик в двох, зовні однакових, відновлених шинах. З цим пов’язаний той негативний факт, що при установці їх на одну вісь, є ймовірність, що крім знижених (порівняно з новими шинами) характеристик, відновлені покришки можуть володіти різною вагою і жорсткістю.

Однак з огляду на постійне зростання цін на світовому ринку, відновлені шини є чудовим аналогом нової вантажної гуми, так як при трохи гірших характеристиках вони мають помітно більш низьку вартість. І часто тієї якості, що забезпечується таким методом цілком вистачає для повноцінної експлуатації вантажних автомобілів. Причому відновленими шинами дуже активно користуються навіть в економічно розвинених країнах. Наприклад, в Європі і США більше 50 відсотків використовуваних вантажних шин піддаються відновленню. Більше половини всіх європейських підприємств, що займаються вантажними перевезеннями купують саме відновлені покришки, включаючи навіть самі великі і відомі компанії. Також цей метод набуває дедалі більшого поширення в Китаї та інших азійських країнах.

Сучасні способи виробництва відновленої гуми включають в себе методи так званого холодного і гарячого відновлення, що дозволяють досягти високої якості продукту. Обидва ці варіанти схожі і полягають в наварюванні нового протектора способом вулканізації до старої зношеної покришці. Різниця тільки в температурах – при гарячому методі використовують більш високі температури, тому він і більш витратний. Холодний метод відновлення шин отримав більш широке поширення, ще й тому, що знижено вплив високої температури на структуру гуми і міцність каркаса шини. Обидва методи мають свої недоліки та переваги. Так що в цілому, можна говорити про те, що гума, відновлена ​​при дотриманні всіх сучасних технологій з використанням високоякісних матеріалів і правильного каркаса, буде служити не гірше нової. І в принципі не так вже й важливо яким способом вона була відновлена.

Очевидно, що якість навареними шин може сильно відрізнятися. Одна справа, коли відновлення проводить фірма виробник, інше – якщо цим займалися кустарним чином якісь самоучки. Виявити реставровану гуму можна перш за все по боковині, яка зазвичай не відновлюється. Отже, на ній при ретельному огляді можна помітити потертості і мікротріщини. На якісному продукті повинно стояти маркування, що містить дату відновлення і позначку «Retreaded». Це загальноприйняте позначення для відновлених покришок. У США можна зустріти маркування «Remould», а в Німеччині – «Regummerad». Однак найбільш поширений саме варіант «Retreaded».

При покупці шин з відновленим малюнком протектора варто завжди віддавати перевагу тим, які відновлювалися професіоналами. Найчастіше безпосередньо виробники покришок самі і відновлюють власну продукцію, з використанням вихідних матеріалів шини. Відновлена ​​таким чином шина за якістю цілком порівнянна з новою. Якщо ж ви помічаєте місця відшарування гуми, нерівні межі відновленого шару, нестиковки в малюнку протектора, то такі шини купувати категорично не рекомендується.

Так що в будь-якому випадку відновлені шини краще купувати в перевірених місцях, де можуть надати сертифікати на вироби, стежать за якістю продукції і завжди можуть здійснити повернення або заміну на вимогу клієнта.