Технологія відновлення шин

Всі водії та власники вантажних автомобілів рано чи пізно стикаються з проблемою зношенних шин. І цю проблему декілька рішень. Можна просто придбати нову гуму, а можно спробувати процес відновлення шин. Особливо важливим це є для власників багатьох вантажних автомобілів, що часто експлуатуються.

В наш час все більш розповсюдженим стає процес відновлення шин. Можно уникнути придбання нової гуми, якщо ваша, навіть, майже повністю зношена. Це можливо за умови якщо каркас не повність пошкоджен. Каркас є найголовнішою деталлю всіх шин. Термін роботи каркасу вважається в 2-3 рази більшим, ніж протектора. Саме тому економічно обгрунтованим є відновлювання шин шляхом накладання нового протектору. Таким чином стає можливим багаторазове відновлення протектора шини. Це є реальною економічною альтернативою купівлі нових шин. Процес відновлення вантажних шин давно вже є дуже розповсюдженим в Європі.

Процес відновлення протектора допомагає заощаджити чималі кошти, що вже давно оцінили транспортні компанії. Якість каркасів шин для вантажних автомобілів від відомих виробників настільки висока, що стає можливим відновлювання протектора декілька разів. Звичайно, потрібно брати до уваги умови, в яких шини будуть використовуватись.

Суть методу відновлення вантажних шин полягає в тому, що спочатку проходить попередня вулканізація нового протектору, а вже потім йде остаточна вулканізація з залученням відповідних речовин. Які вікористовуються при більш низькій температурі, ніж при звичайному відновленні. При температурі близько 1000С проходить процес зникнення вторинної вулканізації і пошкодження каркаса за рахунок того, що слабшають зв’язки між гумою і кордом. Іноді цей спосіб називають холодною вулканізацією. Такий протектор зроблений зі спеціальних гумових сумішей, забезпечує тривалу і надійну експлуатацію і майже нічим не гірший за нові комплекті шин.

Технологія відновлення шини

Ця технологія має декілька стадій:

  1. Попередня перевірка – найважливіший етап процесу відновлення. Каркас безумовно є головним елемент при відновленні автошини, саме тому вкрай важливим є відокремлення відповідних до відновлення каркасів. Перевірку проводять візуально, звертая увагу на борти, боковини, коронки та супровідну робочу картку.
  2. Шорсткування. Прилад для шорсткування знімає шар матеріалу, з якого складався попередній протектор і формує розмір і текстуру поверхні, які необхідні для нанесення нового протектора. Цей пристрій для шорсткування схожий на токарний верстат за принципом роботи.
    Чим дрібніша шорсткість оброблюваноє поверхні, тим краще зчеплення. Потім проводять остаточне відбракування каркаса, так як шорсткування допомогає виявляти внутрішні дефекти автошини, які неможливо помітити при візуальному огляді.
  3. Ультразвукова інспекція каркаса.
    Верстат повністю сканує каркас виявляючи навіть найдрібніші пошкодження. Всі виявлені пошкодження та ділянки що викликають щонайменшу підозру ретельно перевіряються і ремонтуються. Завдяки цьому протектор стає більш надійним при експлуатації і розширюється його можливості для відновлення в майбутньому.
  4. Підготовку та зачистку шин для відновлення повинні проводити тільки висококваліфіковані спеціалісти, використовуючи найкращі матеріали! Це стане запорукою гарного результату.
    При шорсткуванні видаляється як сам протектор так і підпротекторна частина, тому цей шар також необхідно відновлювати. Також потрібен проміжний шар для встановлення міцного контакту безпосередньо між каркасом і новим протектором. Зазвичай на шар гуми наносять спецьальний гумовий клей, що має в основі натуральний каучук. Такий клей добре впорається із завданням.
  5. Необхідно підготувати протектор шляхом обрізання протекторних стрічок по певній довжині.
  6. Наносять протектор на накачану шину під тиском 1 бар при температурі 18 градусів Цельсія. Операція складається з нанесення на відповідно підготовлений каркас протекторної стрічки.
  7. Пакування в оболонку – підготовлений каркас з накладеною протекторною стрічкою поміщають між двома гумовими камерами-оболонками, в яких немає повітря. Таким чином досягають щільного стиснення каркаса і протектора.

Найголовнішим є співвідношення часу, температури і тиску. Процес є майже повність автоматичним. Каркаси з нанесеними протекторами, поміщають в автоклав і вмикають вакуумний насос, для забезпечення постійного вакууму.

Треба постійно підтримувати відповідний тиск та температуру дял того щоб процесс хімічний процес злиття протектора та каркаса пройшов вдало. Остаточну перевірку треба проводити на гарячій шині, тому що так набагато легше виявити можливі дефекти, що можуть мати місце при відновленні. Дуже важливо, щоб фінальну перевірку ретельно проводив висококваліфікований персонал.