Холодне та гаряче відновлення шин

У наш час все більшу популярність набуває таке явищє як відновлення вантажних шин. У двох словах ця процедура полягає в відновленні нового протектора на каркас шини замість зношеного. Шини легкових автомобілів рідко відновлюють через малий запас міцності. З вантажними автомобілями зовсім інша справа.

Зараз в світі використовують дві технології відновлення вантажних шин – холодне і гаряче. Гаряче добре відомо у нас в країні, адже воно відоме ще з радянських часів. Правда якість тоді залишала бажати кращого. Як наслідок, термін експлуатації таких шин був дуже низький і рідко досягав навіть 50 тис. км, після чого відбувалося руйнування колеса. Тому процес відновлення шин не мав широкого поширення у нас в країні, а часто, навіть, сприймався вельми негативно.

Як виявилося, в світі була інша технологія відновлення, про яку мало хто чув на пострадянському просторі. Це так зване «холодне» відновлення, що з’явилося близько 70 років тому. Активно поширюватися в Європі цей метод почав в 60-х роках минулого століття. Це пов’язано з помітним проривом у виробництві вантажних шин з суцільнометалевим каркасом. На сьогоднішній день, виробники таких шин закладають в свої вироби вельми солідний ресурс. Це пояснює дорожнечу вантажного колеса, адже при покупці платять не за одне колесо, а відразу за кілька, мається на увазі нове і можливість неодноразового відновлення на тому ж каркасі.

В Україну шини відновлені холодним методом прийшли з Європи в середині 90-х років минулого століття. Незабаром з’явилися і перші підприємства які стали займатися відновленням вантажних шин холодним методом.

Головна різниця холодного і гарячого методів відновлення полягає в різних температурах, 1500С для гарячого і 1100С для холодного. Гаряче відновлення дуже схоже на виробництво нової шини, так як формування протектора проходить також в прес-формі. А при холодному застосовується попередньо вулканізована протекторна стрічка або кільце з готовим малюнком. Через більш високу температуру послаблюється зв’язок гуми з кордом всередині каркаса і настає його руйнування. Тому гаряче відновлення вантажних шин можливо тільки один раз. При застосуванні більш низьких температур холодного методу відновлення можливо до чотирьох разів.

Також потрібно розуміти, що при «гарячому» відновленні з боків каркаса прибирають всі написи з будь-якою інформацією, а потім наносять нові. Це призводить до того, що нам з вами залишається тільки вірити на слово, що всередині знаходиться дорогий товар від перевіреного виробника, а не дешевий китайський аналог. А ось при холодному способі відбувається відновлення тільки одного протектора, а каркас залишається недоторканим і ми можемо побачити бренд, вік і якість віробу що нам пропонують.

Також треба враховувати і собівартість виробництва. Оскільки гарячий процесс використовує більш високі температури ніж холодний то і енерговитрати помітно вище. Та й гуми потрібно набагато більше, тому шини відновлені гарячим методом будуть завжди дорожче. Як відомо ціна на енергоносії постійно зростає, що призводить до постійного збільшення різниці в ціні.

Але кожен з цих способів має свої переваги і недоліки.

Так переваги гарячого способу в тому, що може бути відновлено більше каркасів, тому що в роботу беруть навіть ті, що не придатні для холодного. І виглядають вони краще так як схожі на цілком нові колеса. При цьому до недоліків можна віднести більш слабку структуру каркаса через високу температуру відновлення. Безперечний недолік також в тому, що відновлення може проводитися тільки один раз, та й не варто забувати і про помітно більш високу вартість, так як витрачається помітно більше матеріалів.

Переваги холодного способу це більш низька вартість процесу, відновлення можна здійснювати кілька разів. Більш ретельно проходить відбір каркасів і є можливість ретельно перевірити відновлений каркас. Недоліком є ​​більш низька стійкість до перегріву, що може закінчитися навіть відшаруванням протектора. Правда в разі холодного методу протектор може бути знову відновлений. А ось відновлене гарячим способом колесо в такому випадку руйнується повністю, завдяки значно слабшим зв’язкам всередині каркаса. А руйнування каркаса, в свою чергу, може привести до розриву колеса прямо під час руху.

На останок хочеться сказати, що купляти відновлені вантажні шини або нові вирішувати вам. В обох випадках є плюси та мінуси і завжди є небезпека купити неякісний товар від нечесного виробника.

У будь-якому випадку краще купувати відновлені колеса від відомих, перевірених часом виробників в надійних торгових точках. В цьому випадку, не настільки важливий спосіб відновлення цих шин, ви все одно можете бути впевнені в їх довгій і бездоганній службі. Також можна просити у продавців сертифікати на вироби.